Hari Pertama setelah 3 bulan

Assalamualaikum & salam sejahtera
Hari Pertama setelah 3 bulan ... kenapanya kan. So hari ni (2/2/12) hari pertama saya masuk kerja setelah 3 bulan saya MC. Rasa macam budak baru dapat kerja memulakan hari pertamanya ditempat kerja baru (kononnya).
Kekok semacam je rasanya bila masuk pintu pagar syarikat pagi tadi. Pak guard pun tengok lain macam je bila kereta saya masuk ... al-maklumlah dah 3 bulan kan. Alhamdulillah segalanya bermula dengan baik, rakan2 sekerja mula bertanya tentang kesihatan serta cerita sebenar kejadian hingga 3 bulan saya MC. GM saya pulak saje je dia tegur "hai lama tak nampak, ada ke takde sebenarnya". Saya jawab selamba, ada. Al-kisahnya ....
Kenapa saya MC sampai 3 bulan ? Ceritanya tak lah panjang sangat jadi senang nak cerita. Saya telah terlibat dalam satu kemalangan jalan raya pada 3/11/2011 yang lepas. Masa tu dalam jam 11.40 mlm sewaktu dlm perjalanan balik ke rumah dari tempat kerja. Kemalangan membabitkan saya yang menaiki motor kesayangan dengan lubang di jalan raya. 
Keadaan kat tempat kejadian gelap sebab takde lampu jalan, jadi saya terlanggar lubang pas tu terpelanting jatuh kat bahu jalan. Nasib baik lah bahu jalan tu berumput.
Alhamdulillah saya luka sikit2 je, luka memang tahap biasa sangat. Yang MC sampai 3 bulan tu sebab tulang selangka belah kanan patah. Masa terpelanting tu jatuh betul2 kena kat selangka, tu yang patah tu.
Syukur sangat sebab sekarang dah bertambah baik. Boleh katakan dah 85% baik. Jadi dah berani nak buat kerja yang agak agressive. Kalau sudi doakan kesembuhan saya ye.

Sebelum Kemalangan Kriss BFM 1176
Selepas Kemalangan


8 comments:

  1. uish~ bahaya betula...ade hikmah tu...

    syukur alhamdulillah la tak jadi apa2
    dan makin sembuh...

    ReplyDelete
  2. semoga cpt sembuh ye..
    bahaya tu kalau jalan berlubang..utk penunggang matosikal lagi bahaya kalau jalan macam tu..

    ReplyDelete
  3. welcome back.....
    tak perasan ker remy tunggu sebalah pak guard tadi ?

    ReplyDelete
  4. ishh, nasib baik eksiden sendiri rupanya

    ReplyDelete
  5. berhati2 memandu.. sy kalau malam.. dah x berani sangat bawa moto.. silau..

    ReplyDelete
  6. bahayanye balik malam2 kan, tmbah2 tempat gelap..hati2 ye lepas ni..semoga cepat sembuh.

    ReplyDelete
  7. semoga cept sembuh yer..
    jg kshtn baek2,,. insyaAllah..

    nur tkut naek moto. kalu stkat nk jalan2 dkt rumah boleh larh..kalu jauh memg xnaek dah..unless terpaksa..

    ReplyDelete