Bloggeroid

Assalamualaikum & salam sejahtera
Kali ni nak memperkenalkan satu Aplikasi yang ada pada peranti android yang sesuai digunakan oleh blogger blogspot sekalian.
Aplikasi ni dinamakan Bloggeroid sepertimana tajuk entri ini la. Dengan Bloggeroid ni anda boleh terus mengupdate blog anda dimana jua (kalau ada line internet la ye). Maknanya anda tak perlu la tercongok depan PC atau laptop anda untuk update blog.
Kalau anda pengguna peranti android boleh la download DISINI.
Jika anda sudah menggunakannya pasti ianya berbalaoi kan. Setakat ini ianya tak mengecewakan saya. Saya telah menggunakannya selama 1 bulan dan ianya sangat efektif. Walaupun applikasi ini tidak menyokong sepenuhnya sepertimana blogspot, tapi ianya amat bagus.
Bloggeroid hanya menyokong untuk upload gambar dan membuat entri sahaja. Mana tau tiba2 idea nak update blog datang, anda boleh terus je update dan bila balik nanti boleh la edit semula mengikut kehendak anda.
Anda boleh cuba untuk download dahulu untuk memastikan kesesuaian aplikasi Bloggeroid dengan peranti android anda. Saya menggunakan peranti android HTC Evo 3D.
Jika semasa download anda menerima mesej yang peranti anda tidak sesuai tak mengapa. Google Play akan menyemak semula kesesuaian. Jika telah disemak semula dan ia sesuai anda akan dapat email code download daripada Google Play.
Selamat mencuba semua ....


10 comments:

  1. dah guna dah pun..hehe..senang nk update blog bile outstation..

    ReplyDelete
  2. Wah jadi gampang sekali kalau mau update blog ketika kita lagi diluar rumah atau tidak di depan komputer...sayangnya saya tidak punya android sobat...hehe nice posting

    ReplyDelete
  3. Rasanya bagi si blogger terlebih tegar, ada tak bakal update blog macam update status FB di Blog dgn application nie.? ? ?

    ReplyDelete
  4. Huhu ! Saya pun guna app nie .. Senang jerr ..

    ReplyDelete
  5. bagus ni..ramai dah gun apasal aku tak tahu ni...!!! Ketinggalan zaman betul aku ni..huhuhu.
    Aku nak cuba gak!!

    ReplyDelete