Nama vs Jin


Assalamualaikum & selamat sejahtera
Hari ni nak berkongsi sedikit tentang satu perkara yang agak penting juga. Nama vs Jin, apa kaitannya ? Mengikut pengalaman pengamal perubatan islam Ustaz Sharhan terdapat beberapa nama yang sering berulang dalam senarai pesakit yang bertemu dengannya untuk mendapatkan rawatan. Nama2 ini sering menjadi .......
gangguan makhluk jin. Nama2 itu termasuk:

1- BALQIS
2- QISTINA / KISTINA
3- NAJWA
4- ZAQUAN  
5- BATRISYIA
6- ARISYA

Mugkin akan ada yang terkejut kerana ada diantara nama anak2 sahabat sekalian seperti nama diatas. Mengikut Ustaz Sharhan nama2 itu tidak perlu ditukar sebaliknya hanya memanggil dengan nama yang lain atau nama kedua. Jika nama anak itu Nur Najwa, panggillah dia Nur sahaja.
Mengikut Ustaz Sharhan lagi, jika ada yang menamakan anak2 dengan nama2 seperti diatas tetapi tidak mengalami apa2 gangguan, maka bersyukurlah kapada Allah swt kerana tiada apa yang berlaku.





Terima kasih kepada laman ibugebu81080  kerana berkongsi info ini



14 comments:

  1. teruskan berkongsi ilmu bermanfaat...

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. saya prnah trbaca... Dia kata x da sbarang dalil sahih yg mngatakan nama2 di atas da kaitan dgn jin. x da msalah pun kalau dgunakan... xsilap saya Dr. Zaharuddin yg ckp camtu lepas dia hubungi Dr. Haron Din...

    ReplyDelete
  4. saya prnah trbaca... Dia kata x da sbarang dalil sahih yg mngatakan nama2 di atas da kaitan dgn jin. x da msalah pun kalau dgunakan... xsilap saya Dr. Zaharuddin yg ckp camtu lepas dia hubungi Dr. Haron Din...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu ... sebab tu saya letakkan mengikut pengalaman Ustaz Sharhan sahaja spt mana dlm klip beliau

      Delete
  5. terima ksih perkongsian ilmu..pernah jgk dgr ni dr kawn.. :)

    ReplyDelete
  6. ilmu yang bermanfaat...thankz for sharing..:)

    ReplyDelete
  7. Eza ada tengok jugak rancangan tu. Pilih nama untuk anak kena hati-hati. :)

    ReplyDelete
  8. agak terkejut bila dapat tahu mengenai nama ni. agak susah nak buang nama panggilan yang dah biasa panggil, walau bagaimana pon, perkara yang tak elok patut kita elak..

    ReplyDelete